940 تومان هزينه واقعي يک ليتر بنزين
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 17
نویسنده : مولوی
معاون وزير نفت با بيان اينکه هم اکنون هزينه واقعي عرضه يک ليتر بنزين در جايگاه‌ها بيش از 940 تومان است، از ورود 10 ميليون ليتر بنزين با کيفيت يورو پنج اروپا تا اسفند ماه امسال خبر داد.

به گزارش مهر، عليرضا ضيغمي امروز سه شنبه در نشستي خبري با بيان اينکه تا پيش از سهميه بندي بنزين سالانه پنج ميليارد دلار اعتبار صرف واردات اين فرآورده استراتژيک نفتي مي‌شد، گفت: در حال حاضر با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها ايران همچنان ارزان ترين نرخ فروش سوخت مايع را در بين 170 کشور جهان در اختيار دارد.

مديرعامل شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي با تاکيد بر اينکه تا پيش از اجراي سهميه بندي بنزين مصرف روزانه اين فرآورده نفتي 70 تا 75 ميليون ليتر در روز بود، تصريح کرد: اگر نظام عرضه بنزين با کارت هوشمند سوخت در سطح کشور اجرايي نمي شد متوسط مصرف بنزين ايران از مرز 100 ميليون ليتر در روز عبور مي کرد.
 
معاون وزير نفت با اعلام اينکه سهميه بندي بنزين در سالجاري 10 ميليارد دلار صرفه جويي ارزي به همراه داشته است، اظهار داشت: در مجموع اجراي نظام سهميه بندي بنزين منجر به کاهش 20 تا 25 درصدي مصرف بنزين ايران شده است.
 
اين مقام مسئول متوسط مصرف روزانه بنزين از ابتداي اجراي طرح سهميه بندي تاکنون را 63 ميليون ليتر در روز عنوان کرد و افزود: اين کاهش مصرف در حالي به وقوع پيوسته است که سالانه يک دستگاه خودرو به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه شده است.
 
وي متوسط مصرف بنزين از ابتداي سالجاري تا پيش از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها را 62 ميليون ليتر در روز اعلام کرد و يادآور شد: تا پيش از اصلاح قيمت فرآورده هاي نفتي به طور متوسط روزانه 110 تا 115 ميليون ليتر گازوئيل در ايران مصرف مي شد و حتي در فصول سرد سال براي تکميل موجودي مخازن مجبور به واردات اين فرآورده نفتي از خارج کشور بوده ايم.
 
اين عضو ستاد تدابير ويژه اقتصادي وزارت نفت با اشاره به اينکه از ابتداي سالجاري به طور متوسط روزانه سه ميليون ليتر گازوئيل وارد کشور شده است، اظهار داشت: با اجراي طرح توليد گازوئيل در صنايع پتروشيمي، بخشي از واردات اين فرآورده نفتي از محل توليدات صنايع پتروشيمي جبران شده است.
 
ضيغمي با تاکيد بر اينکه پيش بيني مي شود با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها واردات گازوئيل به طور کامل متوقف شود، بيان کرد: با تکميل طرح توسعه پالايشگاه‌‍هاي موجود امکان عرضه گازوئيل و بنزين با کيفيت به بازارهاي داخلي عرضه مي شود.

افزايش 10 ميليون ليتري توليد بنزين تا اسفند

ضيغمي با بيان اينکه با بهره برداري از طرحهاي بنزين سازي پالايشگاه‌ها روزانه 12.8 ميليون ليتر به ظرفيت توليد بنزين ايران افزوده خواهد شد، گفت: با بهره برداري از طرحهاي بهينه سازي و بهبود کيفيت پالايشگاه‌ها 26 ميليون ليتر به ظرفيت توليد بنزين اضافه خواهد شد.
 
مدير عامل شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي با تاکيد بر اينکه افزايش تحريمهاي بين المللي منجر شتاب در طرح توسعه پالايشگاه‌هاي موجود نفت شده است، تاکيد کرد: با بهره برداري فاز اول طرح توسعه و بهينه سازي پالايشگاه‌هاي نفت شازند اراک، تهران، آبادان و لاوان در مجموع 10 ميليون ليتر به ظرفيت توليد بنزين اضافه خواهد شد.
 
اين مقام مسئول از کاهش ميزان گوگرد و توليد محصولاتي با استاندارد يورو چهار و پنج اروپا به عنوان مهمترين ويژگي هاي بنزين توليدي در طرحهاي جديد پالايشگاهي ياد کرد و گفت: همزمان با ساخت طرحهاي جديد پالايشگاهي وسعت شبکه انتقال فرآورده هاي نفتي ايران از 14 هزار و 500 کيلومتر به 21 هزار کيلومتر افزايش مي يابد.
 
معاون وزير نفت با اعلام اينکه در شرايط فعلي ظرفيت ذخيره سازي سوخت مايع ايران به بيش از 11 ميليارد ليتر رسيده است، تاکيد کرد: با بهره برداري از مخازن جديد ذخيره سازي، اين ظرفيت به 16 ميليارد ليتر افزايش مي يابد.
 
وي همچنين با اشاره به روند رو به شتاب ساخت و توسعه جايگاه‌هاي سي.ان.جي در برنامه چهارم و پنج توسعه، تصريح کرد: در حال حاضر تعداد يکهزار و 540 جايگاه تک منظوره و دو منظوره سي.ان.جي در مدار بهره برداري قرار دارد و پيش بيني مي شود تعدادجايگاه‌هاي گاز تا اسفند به يکهزار و 700 باب افزايش يابد.
 
ضيغمي از اختصاص 14 قطعه زمين توسط شهرداري و برخي از دستگاه‌هاي دولتي براي ساخت جايگاه‌هاي سي.ان.جي در شهر تهران سخن گفت و خاطر نشان کرد: با ساخت اين جايگاه‌ها زمان عرضه گاز به خودروهاي دوگانه سوز به حداقل کاهش مي يابد.

 940تومان هزينه تمام شده يک ليتر بنزين

معاون وزير نفت در خصوص اختلاف قيمتي بين فرآورده هاي عرضه شده در داخل کشور با فوب خليج فارس توضيح داد: با افزايش قيمت جهاني نفت در روزهاي اخير قيمت هر ليتر بنزين به 830 تومان، گازوئيل به 780 تومان، نفت سفيد به 820 تومان، نفت کوره به 550 تومان و گاز مايع به يکهزار و 50 تومان رسيده است.
 
مدير عامل شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي هزينه تخليه، بارگيري، انتقال و توزيع هر ليتر فرآورده نفتي را 110 تومان اعلام کرد و يادآور شد: هزينه ماليات بر ارزش افزوده هم شامل حال واردات و توزيع فرآورده هاي مختلف نفتي مي‌شود.
 
ضيغمي در پايان با بيان اينکه در 10 روز نخست اجراي قانون هدفمندي يارانه ها متوسط مصرف روزانه گازوئيل 10 ميليون ليتر کاهش يافته است، خاطر نشان کرد: در مجموع پيش بيني مي شود در ادامه سال با هدفمند شدن يارانه ها مصرف اين حامل انرژي 10 تا 15 درصد کاهش يابد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: